Het klikt, eindelijk

25/08/10 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 12:01

De textielindustrie heeft, met flink wat vertraging, het internet ontdekt. Met als resultaat dat de mode niet langer stilstaat, letterlijk en figuurlijk.

De mode is dan toch eindelijk klaar voor de digitale revolutie. Het heeft lang geduurd, en dat mag geen wonder heten. De textielindustrie is, zeker op gebied van zaken, conservatiever dan vaak wordt aangenomen of gesuggereerd. De sector had tot kort geleden ook uitstekende redenen om weg te blijven van het web. Blouses en handtassen kunnen, in tegenstelling tot de hits van Lady Gaga, niet worden gedownload (nog even geduld). Het internet vormde dus niet onmiddellijk een fundamentele bedreiging voor de levensvatbaarheid van de industrie. Als medium, voor het publiceren van advertenties, maar ook gewoon voor fotoshoots, was het internet bovendien minder aantrekkelijk dan bijvoorbeeld glossy tijdschriften.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners