Het grote outletrapport

03/03/10 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:26

Outletwinkels poppen als paddenstoelen uit de grond. Zijn ze een teken des tijds, een blijver of een voorbijgaand fenomeen ? We luisterden naar insiders.

"Outletshops zijn misschien de grootste truc van de luxe-industrie om haar koopwaar bij alles en iedereen aan de man te brengen", schrijft Dana Thomas in Deluxe. How luxury lost its lustre (2007). De moderedactrice (onder meer voor Newsweek en The New York Times Magazine) legt in haar boek precies uit waarom luxe niet meer is wat hij was. Ontwerpers worden door allerlei evoluties aangespoord om aan sneltreinvaart nieuwe collecties, schoenen en handtassen te produceren om klanten zo vaak mogelijk naar de boetieks te lokken. De levensduur van een product verkort drastisch, met als risico : immense overschotten, die er sinds de economische crisis niet op slinken. En wat dan ?
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners