GOUDEN MEDAILLES VOOR BELGEN

10/12/08 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:26

Het culturele aspect van het 'bezig zijn met wijn' is voor veel wijnconsumenten zeer aantrekkelijk. In het milieu van kenners heeft wijn een grote internationale uitstraling, tegelijk is de lokale verankering dominant. Geen ander landbouwproduct wordt zo met zijn terroir geassocieerd als de druif. Wijn wordt met een onwaarschijnlijke verscheidenheid gecatalogiseerd en benoemd naar zijn oorsprong. Zelfs op microschaal : wijn is van dát perceel, meer dan van een streek of een land. Ondanks die 'Bokrijkcomponent' is wijn het meest verspreide en kostbaarste consumptieproduct ter wereld.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners