Gegarandeerd mooier?

05/09/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:25

De stenen pot met mortier in de etalage van de apotheek is zo goed als verleden tijd. Cosmeticadisplays nemen nu een ruime plaats in. De omzetcijfers bevestigen de trend : schoonheids- en verzorgingsmiddelen in de farmacie zitten wel degelijk in de lift.

Een gevoelige huid is de belangrijkste reden waarom in de apotheek naar verzorgings- en beautyproducten wordt gevraagd. Wie last heeft van irritaties, allergieën of andere huidaandoeningen heeft een zacht, getest én doeltreffend product nodig. "Een hoge graad van tolerantie en een efficiënt resultaat worden gegarandeerd door klinische studies. Elk product dat geen echte klinische studie kan voorleggen, zal worden uitgesloten", verklaart Jacqueline Claessens, pr-verantwoordelijke voor de apothekersmerken bij L'Oréal (Vichy, La Roche-Posay en In- néov). "Bovendien is de apotheker opgeleid inzake kennis van de huid en de samenstelling van producten. Gezien zijn beroeps- deontologie is hij/zij verplicht mensen te helpen bij het kiezen van een product dat 'goed' is, niet omdat het een grotere winst oplevert." Het is net dat gefundeerd advies dat de grootste troef vormt van de farmacie als distributiekanaal voor cosmetica.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners