De webmaster van de modewereld

16/12/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:26

In de modewereld lijkt de laatste weerstand tegen e-commerce bezworen. De Italiaanse Yoox-groep, uitbater van webwinkels in het luxesegment, vaart er wel bij.

Braderieprijzen, een povere winkelomgeving die het aanbod banaliseert en namaak : e-commerce riep tot voor kort erg negatieve connotaties op in de luxesector. De crisisstemming drijft prijsgevoelige en op discretie gestelde consumenten echter massaal naar het internet. Zo zullen dit jaar online voor 335 miljoen euro Italiaanse luxeproducten verhandeld worden, zegt de Politecnico-managementschool in Milaan. Een stijging met ruim veertig procent ten opzichte van 2008, terwijl de totale luxesector een omzetdaling van tien procent incasseert. Geen wonder dat tal van modelabels recent toch een webwinkel openden, van Dolce & Gabbana en Roberto Cavalli tot Jil Sander en Dsquared2.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners