De vele gezichten van een geur

24/11/10 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 12:01

Een intensere concentratie van uw favoriete eau de toilette houdt niet alleen langer, maar heeft soms ook een eigen gezicht. Door te experimenteren met verhoudingen en ingrediënten proberen parfumeurs oude klassiekers boeiend te houden.

De duurdere concentraties van een geur doen het al lang minder goed. De consument ziet niet in waarom hij meer zou betalen voor een kleinere hoeveelheid. En in de moderne parfumerie moet het vlug gaan : verstuiven, snuiven, kopen. Verkoopsters nemen de tijd niet meer om de verschillen uit te leggen, klanten willen niet meer wachten om te ruiken hoe een geur evolueert en hoe lang hij houdt. Toch bestaan er soms significante verschillen.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners