De tijdgeest gebotteld

19/05/10 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:27

De natuur blijkt een populaire inspiratiebron voor veel nieuwe parfums. In woelige tijden als deze hebben mensen een behoefte aan natuur en zuiverheid. De nieuwkomers spelen daar op in.

De gezichten van Hermès' nieuwe parfum zijn... een paard en een duif. Galopperend over wegen, door sneeuw en plassen, vliegend over bossen en bergen. De inspiratie voor Annick Goutals Ninfeo mio kwam in een Romeinse tuin met sprookjesachtige ruïnes, bomen en bloeiende struiken en een lieflijke rivier. Giorgio Armani's Acqua di Gioia toont een exotische jungle waar een mooie vrouw geniet van een verfrissende regenbui om daarna een duik in de zee te nemen. De natuur blijkt tegenwoordig een populair decor waar de verhalen van nieuwe parfums zich afspelen. "Dat zie je niet alleen bij parfums, maar ook in mode en andere zaken," vertelt Fons Van Dyck. Hij is master marketeer, hoofd van denktank think. BBDO en auteur van het boek De kracht van Wit, over de impact van de economische crisis. Sla een magazine open en je botst op de tassen van Louis Vuitton in een sprookjesbos, kleding van Diesel in een brousse met leeuwen, meubelen van Dedon in een gezellige tuin, auto's van Mercedes tussen de duinen en een bankier van Paribas die een handje toesteekt in een bloemenwinkel. "Alles wat met luxe te maken heeft, met blingbling, heeft vandaag een probleem. Dus proberen de merken inhoud en waa...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners