De nieuwe middenklasse

27/08/08 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:25

Halverwege de modepiramide, tussen de exclusieve haute couture en de democratische modeketens, floreert een middensegment van hippe boetiekmerken. Ondanks (of dankzij ?) de economische recessie.

Vanessa Bruno voelde het. Isabel Marant en Malene Birger zagen het ook. Alle drie zijn ze modeontwerpers - een Frans-Deense, een Franse en een Deense - die op het juiste moment nog een gat in de markt wisten te vinden. Eentje waar belang wordt gehecht aan originaliteit en waar ingespeeld wordt op de creativiteit van de consument. Waar een groep ontwerpers het succesvolle middensegment in de modepiramide vormt. Hun snit en stoffen zijn gedetailleerder en beter afgewerkt dan die van de grote straatketens in het brede segment onder hen. Hun prijzen blijven echter lager dan bij topcouturiers in de kleinste divisie boven hen, al zijn deze populaire boetiekmerken zeker niet goedkoop te noemen.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners