De kunstbende

19/09/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:25

Een samenwerking met een (andere) bekende naam helpt de hipheidsfactor van een merk op peil te houden. Opmerkelijk : kunstenaars zijn de nieuwe celebrity- designers.

Limited edition, of beperkte of tijdelijke oplage, ruikt naar exclusiviteit en zeldzaamheid. In de consumentenpsychologie is het niet anders dan in de liefde : vaak wil een mens wat hij maar moeilijk kan krijgen. Als in de luxesector de grootste aspiratie 'uniek zijn' is, spelen slimme merken daar op in. De trend kwam opzetten met designersamenwerkingen. Die zijn er nog steeds, maar wie echt branché wil zijn, vrijt kunstenaars op.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners