COMEBACK VAN EEN FENOMEEN

05/09/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:25

Ooit een hype, dan verdwenen : het is een regelmatig terugkerend scenario in modeland. Toch herrijzen sommige merken wel eens als een feniks uit hun as. Dat is het ook het geval met een Belgisch icoon : Anvers.

Oh, maar daar heb ik nog stukken van in mijn kast liggen." Dat is zowat de reactie van elke vrouw van mijn generatie aan wie ik vertel dat het ooit zo bekende modelabel Anvers opnieuw wordt gelanceerd. Ook ik heb een T-shirt van het merk dat ik na vijftien jaar nog steeds draag, en hoewel de andere stuks die ik vroeger droeg me niet meer passen, zijn ze me te dierbaar om weg te gooien. De basics waarmee Anvers in de jaren tachtig en negentig furore maakte, waren mijn eerste 'volwassen' kleren. Vrouwelijk maar eenvoudig, en blijkbaar was ik niet de enige die er voor viel. Op zijn hoogtepunt, begin de jaren negentig, draaide het merk een omzet van 300 miljoen oude Belgische frank, en had het winkels in Parijs, Londen en New York. Eind de jaren negentig verzandde het, in 2001 ging het failliet.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners