Bye bye bling bling

07/01/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:26

Luxe en crisis zijn twee begrippen die elkaar nauwelijks daglicht gunnen. Maar de verwachtingen voor 2009 zijn somber, en bij de consument verandert er meer dan de inhoud van zijn portefeuille. Betekent luxe straks nog hetzelfde?

"Meer waar voor uw geld", daar lust de consument wel pap van. Maar vriend en vijand fronsen de wenkbrauwen nu ook de luxesector dat verkoopargument in de strijd gooit. In november verlaagden Chanel, Versace, Christian Louboutin en Chloé hun prijzen al met acht tot tien procent op de Amerikaanse markt, en enkele weken later deden Louis Vuitton en Christian Dior hetzelfde in Japan. Langzaamaan groeit immers het besef dat de financiële en economische crisis ook de luxesector treft. Een taboe lijkt gesneuveld.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners