brains&Beauty

06/02/08 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:25

Ze zijn jong, mooi en vooral : verstandig. Ze staan voor ecochic. Merken willen hen graag binnenhalen, want ze zorgen voor credibiliteit én een mooi imago. In het kort de levens, idealen en ambities van drie beloftes : Celine Cousteau, die haar naam verbindt aan La Prairie, Elettra Rossellini en Daria Werbowy, de twee nieuwe gezichten bij Lancôme.

Celine Cousteau

Als je je als beautymerk wil profileren met onderzoek naar de zee en haar beschermende krachten, wie haal je dan beter in huis dan een telg van de familie Cousteau ? Vooral als de kleindochter van de legendarische diepzeeduiker Jacques Cousteau daarbij nog eens de nodige looks heeft. La Prairie is dan ook terecht trots op zijn nieuwste verovering : Celine Cousteau. Zij begeleidt het merk bij het milieuvriendelijk ontwikkelen van producten en fungeert als proefkonijn. Ze was voordien trouwens al fan van La Prairie : "Doordat ik veel buiten ben, vooral op het water, en dus blootgesteld aan zon, wind en kou, heeft mijn huid flink te lijden. Daarom heb ik degelijke verzorging nodig." Het Zwitserse merk geeft haar in ruil een forum en schenkt per verkochte pot van zijn nieuwe Advanced Marine Biology Cream (40 ml : 150 euro) een bijdrage aan de Ocean Futures Society, de stichting waarvan Celine Cousteau internationaal programmacoördinator is. De stichting werd opgericht door haar vader, filmmaker Jean-Michel Cousteau (bekend van de tv-serie Jean-Michel Cousteau :Ocean Adventures, waarin Celine soms opduikt) en heeft als missie mensen te inspireren om verantwoordelijk te handelen en de wereldoceanen te beschermen.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners