Instagram van Hipsterbarbie haalt millenials door de mangel

Socality Barbie gaat op avonturen in de natuur, eet lokaal, drinkt verse koffie en draagt de nieuwste en hipste merken. De foto’s zijn zo herkenbaar dat meteen duidelijk wordt dat de hashtag #authentic je reinste onzin is.

Een fotografe uit Portland, Amerika’s hipsterparadijs, documenteert de esthetisch verantwoorde avonturen van Socality Barbie. De naam van de plastieken pop is een verwijzing naar de hashtag #socality, wat zoveel wil zeggen als ‘lokale communities die voor eeuwig globaal met elkaar verenigd zijn.’

‘Mensen nemen op dezelfde plaatsen foto’s en schrijven er dezelfde uitleg bij met dezelfde hashtags. De authenticiteit die ze nastreven is dus ver zoek,’ aldus de fotografe die achter het profiel zit. ‘Ik vond het een leuk idee om met behulp van een massaproduct, Barbie, mijn punt te maken.’ (LP)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content