Starbucks promoot nieuw drankje met modeshow

22/04/15 om 12:14 - Bijgewerkt om 12:14

De culinaire industrie en de modewereld vinden elkaar in een fusie van slagroom en chiffon.

Starbucks promoot nieuw drankje met modeshow

© Starbucks

Wat doe je als je een nieuw drankje te promoten hebt? Juist ja, je deelt wat gratis samples uit aan drukke treinstations, investeert misschien in een televisiespot en draagt tieners op er enthousiaste foto's van te plaatsen op hun veelbekeken instagramaccounts.

Dat is echter buiten Starbucks gerekend. De koffieketen had een wel heel originele invalshoek voor de lancering van hun "Fruits-on-top-yogurt-Frappuccino®", een goedje dat bestaat uit yoghurt, noten, fruit en slagroom. Om mensen warm te maken voor deze froyo-met-capsones organiseerden ze een modeshow in Japan, waar de modellen verkleed kwamen als -jawel- yoghurt, noten, fruit en slagroom.

Een Starbucksverantwoordelijke heeft bekendgemaakt dat de outfits van de hand van Taro Horiuchi zijn, een designer uit Tokio die het vak leerde aan de Antwerpse academie en in 2012 nog de Niewkomersprijs won op de Mainichi Fashion Grand Prix in Japan. (KS)

Lees meer over:

Onze partners