'Millennials spenderen meer aan koffie dan aan pensioensparen'

17/01/17 om 13:31 - Bijgewerkt om 15:10

Koffie is een levensstijl. Dat die verdragende gevolgen kan hebben, toont een recent verslag van SurveyMonkey in opdracht van de app Acorns aan: bijna de helft van de millennials zou meer geld spenderen aan koffie dan aan pensioensparen.

'Millennials spenderen meer aan koffie dan aan pensioensparen'

© Getty Images/iStockphoto

Het onderzoek 'Money Matters' bevroeg meer dan 1.900 millennials tussen de 18 en 35 over hoe ze hun geld besteden. Daaruit bleken twee opvallende conclusies: bijna de helft van de jongeren (41%) zei maandelijks meer geld te spenderen aan koffie dan aan een pensioenspaarrekening, en vooral vrouwen (10% meer dan mannen) halen de portefeuille boven voor hun bakjes troost.

Ter referentie: de gemiddelde Amerikaan spendeert volgens het onderzoek 1.100 dollar per jaar aan koffie.

Dat resultaat is des te opmerkelijk omdat eveneens 41% van de ondervraagde jongeren in hetzelfde onderzoek aangeeft te vrezen dat ze op pensioenleeftijd financiële problemen zullen hebben.

Bekijk het volledige resultaat hier. (EK)

Onze partners