‘Millennials spenderen meer aan koffie dan aan pensioensparen’

© Getty Images/iStockphoto

Koffie is een levensstijl. Dat die verdragende gevolgen kan hebben, toont een recent verslag van SurveyMonkey in opdracht van de app Acorns aan: bijna de helft van de millennials zou meer geld spenderen aan koffie dan aan pensioensparen.

Het onderzoek ‘Money Matters’ bevroeg meer dan 1.900 millennials tussen de 18 en 35 over hoe ze hun geld besteden. Daaruit bleken twee opvallende conclusies: bijna de helft van de jongeren (41%) zei maandelijks meer geld te spenderen aan koffie dan aan een pensioenspaarrekening, en vooral vrouwen (10% meer dan mannen) halen de portefeuille boven voor hun bakjes troost.

Ter referentie: de gemiddelde Amerikaan spendeert volgens het onderzoek 1.100 dollar per jaar aan koffie.

Dat resultaat is des te opmerkelijk omdat eveneens 41% van de ondervraagde jongeren in hetzelfde onderzoek aangeeft te vrezen dat ze op pensioenleeftijd financiële problemen zullen hebben.

Bekijk het volledige resultaat hier. (EK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content