McDonald’s lanceert tijdelijk McBaguette

Hamburgerketen McDonald’s gaat een nieuw product testen: de McBaguette. Het nieuw krokant broodje zal gedurende zes weken enkel in Frankrijk aangeboden worden.

Vanaf 18 april gaat de Amerikaanse fastfoodgigant McDonald’s een nieuw product testen: de McBaguette. De traditionele sandwich wordt vervangen door een krokant Frans broodje, warm opgediend, en belegd met rundvlees en batavia, een behoorlijk straffe mosterdsaus, en emmentalkaas.

Enkel in Frankrijk

De nieuwkomer zal gedurende zes weken enkel in de McDonaldsrestaurants in Frankrijk opgediend worden.

De multinational, dat zijn aanbod reeds grotendeels ‘verfranst’ heeft sinds zijn aankomst in Frankrijk in 1979, gaat naar eigen zeggen altijd op zoek naar een evenwicht tussen zijn dna (een Amerikaanse hamburgerketen) en lokale relevantie.

Duurder dan Big Mac

De McBaguette wordt duurder dan de traditionele Big Mac. McDonald’s hoopt dat één op de vier klanten de McBaguette zal bestellen. Of de McBaguette na die zes weken wordt gecommercialiseerd, hangt af van ‘de algemene ontvangst’ door de klanten.

McDonalds heeft in Frankrijk 1.230 restaurants, 63.000 werknemers en in 2011 een omzet van 4,2 miljard euro. (Belga/DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content