Le Pain Quotidien verkozen tot beste winkelconcept

De bakkerijketen Le Pain Quotidien heeft de Mercuriusprijs gewonnen, een trofee voor het beste winkelconcept.

De bakkerijketen Le Pain Quotidien heeft woensdag de Mercuriusprijs gewonnen, een trofee die jaarlijks wordt uitgereikt door Comeos, de sectororganisatie van de handel. Voor de prijs werd er dit jaar op zoek gegaan naar het beste winkelconcept.

Juryvoorzitter Anne-Françoise Piette omschreef Le Pain Quotidien als “een bedrijf dat de visie en de keuzes die bij de start zijn vastgelegd, nog steeds trouw blijft. En dat is toch wel uitzonderlijk, na 23 jaar. Die standvastigheid in hun tegendraadsheid mag beloond worden.” Het bedrijf Coolblue eindigde op de tweede plaats, familiebedrijf Pneu Vanhamme werd derde.

De volledig vrouwelijke jury reikte verder nog een aanmoedigingsprijs uit aan d’Ici, dat in zijn winkel de voorrang wil geven aan lokale voedingsproducten. “We zijn bijzonder onder de indruk van het concept”, zegt Anne-Françoise Piette. “De affiches waarop je kunt aflezen hoeveel (of weinig) kilometer je groenten aflegden voor ze hier terecht kwamen, het gebouw, de inrichting van de winkel (met een winkelruimte, een slagerij en een restaurant),… Ze zijn bijzonder consistent in hun communicatie, en dat werpt vruchten af.” (Belga/DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content