Jonge Vlaamse chefs op culinaire missie in China

Toerisme Vlaanderen laat Beijing en Shanghai proeven van Vlaamse topgastronomie. Opkomende keukentalenten Seppe Nobels (Graanmarkt 13) en Vilhjalmur Sigurdarson (Souvenir) laten er hun gasten kennismaken met het beste uit onze keuken.

Jonge Vlaamse chefs op culinaire missie in China
© Heikki Verdurme

Toerisme Vlaanderen stuurt van 22 tot 30 november zijn culinaire zonen uit naar China. De zogenaamde Flanders Kitchen Rebels Seppe Nobels (Graanmarkt 13, Antwerpen) en Vilhjalmur Sigurdarson (Souvenir, Ieper) brengen de week door in Beijing en Shanghai waar ze hun gasten laten proeven van een Vlaams achtgangenmenu en zo onze gastronomie in de kijker te zetten.

Zowel Nobels als Sigurdarson maken deel uit van de selectie van 25 Flanders Kitchen Rebels die Toerisme Vlaanderen internationaal inzet als uithangbord van de vele jonge talentvolle chefs die Vlaanderen rijk is.

Na Moskou, vorig jaar, mogen nu (inter-)nationale journalisten, touroperators en foodies uit Beijing en Shanghai snoepen van lekker eten uit onze regio. Eerste stop: Bites restaurant, Beijing. Enkele dagen later roeren ze in de potten in The Nest in Shanghai.

‘Flanders Kitchen Rebels is een sterke groep chefs, we kiezen ervoor om zij aan zij te werken en zo elkaar te inspireren’, zegt Sigurdarson.

Koken op z’n Vlaams is een hele uitdaging, maar de chefs gaan die met veel plezier aan. Nobels: ‘Vlaanderen is zeer sterk in innovatie. Het gaat niet enkel om de mooie producten die we gebruiken, maar ook om de bereidingswijze. We eren het product en gaan terug naar de roots.’

Flanders Kitchen Rebels is de internationale campagne van Jong Keukengeweld. De nationale jongerenactie die in oktober plaatsvond, lokte ruim 10 000 jongeren naar de restaurants van 58 jonge chefs om er hun gastronomisch talenten te ontdekken aan zeer verteerbare prijzen. (DB)

Souvenir, het restaurant van Sigurdarson.
Souvenir, het restaurant van Sigurdarson.© Daniel Geeraerts

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content