Het businessmodel van de foodblogger: hoe oogsten zij succes?

22/06/16 om 09:19 - Bijgewerkt om 10:20

Bron: Knack Weekend

Foodbloggen behelst heel wat meer dan snelle kiekjes van je avondeten : het is een gerespecteerde manier van culinaire content creating geworden. Steeds meer foodbloggers slagen erin om van hun hobby een smakelijke bijverdienste te maken - sommigen mogen zelfs 'fulltime foodie' noteren op hun cv.

Stel : je moet tegen vanavond een etentje voorbereiden. Grijp je dan eerst naar je laptop of naar je stapel kookboeken ? Het wereldwijde web wint steeds meer aan culinair terrein, het monstersucces van de papieren baby's van Jeroen Meus en Pascale Naessens ten spijt. Foodbloggers promoten hun recepten via Pinterest, waar u en ik mapjes met onze favoriete desserts, salades, champagnecocktails en ovenschotels bij elkaar kunnen klikken.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

WeekendInformation Services

Ambacht ontmoet technologie

Ambacht ontmoet technologie

Op het eerste gezicht is de Gear 3 een traditioneel Zwitsers horloge. Totdat je aan ...

Onze partners