Het businessmodel van de foodblogger: hoe oogsten zij succes?

22/06/16 om 09:19 - Bijgewerkt om 10:20

Bron: Knack Weekend

Foodbloggen behelst heel wat meer dan snelle kiekjes van je avondeten : het is een gerespecteerde manier van culinaire content creating geworden. Steeds meer foodbloggers slagen erin om van hun hobby een smakelijke bijverdienste te maken - sommigen mogen zelfs 'fulltime foodie' noteren op hun cv.

Stel : je moet tegen vanavond een etentje voorbereiden. Grijp je dan eerst naar je laptop of naar je stapel kookboeken ? Het wereldwijde web wint steeds meer aan culinair terrein, het monstersucces van de papieren baby's van Jeroen Meus en Pascale Naessens ten spijt. Foodbloggers promoten hun recepten via Pinterest, waar u en ik mapjes met onze favoriete desserts, salades, champagnecocktails en ovenschotels bij elkaar kunnen klikken.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners