EXKi krijgt Award voor beste restaurantconcept

EXKi, de Belgische fastfoodketen voor gezonde producten, won in Cannes de prijs voor het ‘beste commerciële restaurantconcept’.

EXKi, de Belgische fastfoodketen voor gezonde producten, heeft in het Franse Cannes de prijs voor het ‘beste commerciële restaurantconcept’ gekregen tijdens de 17e editie van Mapic, de Europese beurs voor retail en retailvastgoed.

De jury oordeelt dat EXKi erin geslaagd is een snelle dienstverlening voor gehaaste consumenten en de kwaliteit van natuurlijke en verse producten te combineren. De keten, opgericht in 2001, telt momenteel 64 restaurants in Europa, waarvan 30 in België.

‘We zijn de voorbije elf jaar blijven groeien zonder onze missies ooit uit het oog te verliezen, namelijk de kwaliteit van de producten verzekeren, de gezondheid van onze klanten respecteren en onze ecologische afdruk te verminderen voor het milieu’, zegt Nicolas Steisel, een van de co-stichters van EXKi.

Vorig jaar opende in Brussel het achttiende EXKi restaurant, met een inrichting in het teken van duurzaamheid en gemaakt volgens een ecoconcept. Banken en krukken zijn bedekt met een stof gemaakt van gerecycleerde plasticflessen. Oude tafels werden gebruikt om nieuwe te maken. Het restaurant diende als pilootproject voor toekomstige vestigingen.

De groep wil uitbreiden in België en Frankrijk, vooral dan in Parijs. Daarnaast wil EXKi eind volgend jaar een eerste restaurant in de Amerikaanse miljoenenstad New York openen. (DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content