Colruyt zamelde twee weken extra zakcentje in voor cacaoboeren: 'Maar dat maakt voor hen geen voelbaar verschil'

11/05/18 om 10:26 - Bijgewerkt om 10:35

Om de consument warm te maken voor duurzame chocolade, zette Colruyt enkele chocoladetabletten in de kijker. Wie de repen kocht, schonk automatisch 0,60 eurocent aan cacaoboeren in Nicaragua. Maar wat met de arme boeren na de actie? 'We willen de prijs vooral aantrekkelijk houden voor de klant.'

Gedurende twee weken ging een deeltje van de opbrengst van Boni Selection chocoladerepen, melk of fondant, naar La Campesina, een cacaocoöperatie in Nicaragua. 'En het was een succes. Zowel in de winkel als bij de werknemers die de repen in de kantines konden kopen, waren de repen populair. In de winkel verkochten we meer dan 44.000 stuks', aldus Hanne Poppe van Colruyt Group. Goed voor 88.000 euro.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners