Campari

Ben jij een Campari-drinker? Dan ben jij waarschijnlijk een vijftigplusser, geïnteresseerd in cultuur, een veellezer, introvert en een stille genieter. Dat is namelijk het profiel van de Campari-drinker.

NAAM

Deze Italiaanse drank met zijn levendig rode kleur en een zachte bittere smaak werd genoemd naar zijn producent Gaspare Campari.

GESCHIEDENIS

De Italiaan Gaspare Campari richtte in Milaan de Campari Group op.

SERVEREN

Campari kan het best gedronken worden uit een mooi en helder longdrinkglas dat je met een flinke schep crushed ice volledig vult. Daarna schenk je de Campari in met een combinatie van beheersing en souplesse.
Campari kan eventueel aangelengd worden met sinaasappelsap of mineraalwater of ook in cocktails gebruikt worden.

ANEKDOTE

Op de vraag om een nauwkeurig profiel van de Campari-drinker te schetsen antwoordde de Marketing manager van het Italiaanse bedrijf in Nederland het volgende: “Hij is in een vlug tempo aan het vergrijzen omdat zeer velen het drankje zijn beginnen drinken tijdens de jaren-zeventig-campagne ‘Campari moet je een keer gedronken hebben. Al is het maar eens in je leven’. Bijna allemaal vijftigplussers dus. Het zijn cultureel breed geïnteresseerde mensen, ze hebben een goede opleiding en consumeren enorm veel media. Tegelijkertijd kijken ze relatief weinig tv. Campari-drinkers zijn vooral veelvraten als het om boeken, tijdschriften, film en theater gaat. En het zijn allesbehalve ongecompliceerde feestneuzen. Eerder stille genieters. Introverte types. De Campari-drinker scoort inderdaad hoog op de eigenschappen ‘arrogant’ en ‘onbenaderbaar’.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content