Brusselicious was een groot succes

© DR

Van het Belgian Beer Weekend over het Fritkot Festival tot het Diner in the sky, het gastronomisch themajaar Brusselicious viel voor iedereen in de smaak.

Het gastronomisch themajaar Brusselicious in de hoofdstad was een groot succes.

Na mode en design in 2006 en het stripverhaal in 2009 zette het Brussels Hoofdstedelijk Gewest dit jaar met Brusselicious gastronomie in de schijnwerpers. Een goede keuze, zo blijkt uit de balans die werd opgemaakt.

‘Het initiatief om de culinaire talenten en de horecasector in de kijker te plaatsen is heel zinvol is gebleken, zowel voor het internationale imago van Brussel als voor de Brusselse bevolking’, zegt Brussels minister-president Charles Picqué. Met 16.651 jobs vormt de horeca in Brussel het grootste deel van de tewerkstelling in de toeristische sector.

Van het Belgian Beer Weekend over het Fritkot Festival tot het Diner in the sky, Brusselicious viel voor iedereen in de smaak. Het succesnummer Tram Experience krijgt bovendien een vervolg. Lekker eten in de tram kan dus ook nog na 2012.

Dit themajaar leverde het Gewest het hoogste rendement op van alle themajaren. De volgende editie is voor 2015. Wat het thema wordt, is nog strikt geheim. (Belga/DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content