Brouwers starten campagne om ons meer bier te doen drinken

De Belgische Brouwers starten in november met een grootscheepse campagne om de Belgen weer aan het bier te krijgen.

Met een campagne die vergelijkbaar is met die van ‘Kazen van bij ons’ willen de Belgische Brouwers de trend een halt toeroepen waarbij het verbruik gedaald is tot een historisch laagtepunt van gemiddeld één pintje per dag.

De Brouwers plannen tv- en radiospots of advertenties in kranten en magazines die in november starten en een heel eind in 2014 zullen doorlopen. “Veertig jaar geleden drinken de Belgen nog gemiddeld 120 liter per jaar”, zegt directeur Sven Gatz. “Vandaag is dat nog 74 liter. Het gaat om een bizarre en dubbele situatie. In het buitenland worden onze bieren geroemd en hier kalft het verbruik af”.

Gatz benadrukt dat het niet de bedoeling is Belgen ongezonder te doen leven. “We willen het alcoholverbruik nu heus niet weer aanzwengelen. Ons doel is enkel het dalend verbruik een halt toeroepen, zodat het cijfer stabiel blijft”, luidt het. “Wij zijn ook voor matig verbruik. Maar met moeite één pintje per dag, dat vinden wij wel heel matigé. (Belga/DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content