Antwerps ‘Bolleke’ wordt ‘Antwaarpse Pale Ale’

Nieuw logo © De Koninck

Het Antwerpse bier De Koninck, in de volksmond het ‘Bolleke’, werd gerestyled: op het etiket lees je voortaan APA, voluit Antwaarpse Pale Ale.

De Antwerpse Stadsbrouwerij De Koninck heeft zijn biertrots bekend als het ‘Bolleke’ een nieuw logo gegeven. Het etiket wordt voortaan gesierd met het opschrift APA, de afkorting voor Antwaarpse Pale Ale. Met de nieuwe naam wil de brouwerij het type bier iets meer in de verf zetten.

‘Zo kunnen kenners en buitenlandse gasten het bier beter situeren als een Pale Ale’, zegt een van de brouwers in Gazet Van Antwerpen. Het nieuwe etiket kreeg nog enkele knipogen naar de Scheldestad, zoals afbeeldingen van de haven en de kathedraal. De veranderingen passen in de marketingstrategie rond de producten van de brouwerij. ‘Bolleke’ als koosnaam wordt uiteraard behouden.

Komende zomer gaat ook de vernieuwde site van brouwerij De Koninck open. De locatie wordt een soort van belevingsruimte en zal meer ‘urban’ ogen. Naast bieren degusteren kan je je laten rondleiden in het museum en ook een duik nemen in, bijvoorbeeld, de geschiedenis van ‘Bolleke’.

Er komen ook enkele plaatselijke ambachten zoals een artisale bakker, een koffiewinkeltje en een chocolatier, met op de toonbank pralines waarin het bier des huizes verwerkt wordt. De brouwerij zelf zal er ook een eigen zaak openen waarin al hun bieren verkrijgbaar zijn.

Vorige zomer streek het pop-uprestaurant Summer Josephine’s er al neer. Kaasaffineurs Van Tricht, al jaren een begrip in Antwerpen, vinden er al sinds 2012 onderdak. Het zal er ook komende zomer druk worden.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content