AB InBev lanceert verschillende nieuwe bieren

12/03/15 om 16:00 - Bijgewerkt om 16:00

Er worden twee verschillende Hoegaarden Radler gelanceerd ; Leffe Royale krijgt drie nieuwe varianten waarbij telkens andere hopsoorten gebruikt worden, en twee in het buitenland succesvolle dranken worden geïntroduceerd in België.

AB InBev lanceert verschillende nieuwe bieren

© iStock

AB InBev lanceert dit jaar verschillende nieuwe bieren in België. Ook komt er een festivalcampagne voor Jupiler en zal de bierbrouwer opnieuw meer dan 100 miljoen euro investeren in de Belgische brouwerijen. Dat heeft Eric Lauwers, algemeen directeur van AB InBev Benelux & Frankrijk, bekendgemaakt.

AB InBev zag in 2014 haar marktaandeel op de Belgische biermarkt, dat rond de 56 procent schommelt, zeer licht toenemen. Jupiler deed het, mede dankzij de WK-campagne, net als Leffe beter dan de globale markt. Hoegaarden Rosée zette de opmars verder met een nieuwe stijging van 8 procent. De export naar de Amerikaanse markt, momenteel goed voor 24 procent van de totale uitvoer, steeg opnieuw fors.

Lauwers riep 2015 uit tot het "Jaar van de Innovaties". Zo worden twee verschillende Hoegaarden Radler gelanceerd en krijgt het assortiment Leffe Royale drie nieuwe varianten waarbij telkens andere hopsoorten gebruikt worden. Daarnaast worden twee in het buitenland succesvolle dranken geïntroduceerd in België. Het gaat om Stella Artois Cidre, waarvan in het UK momenteel al 300.000 hectoliter verkocht wordt, en het in Frankrijk succesvolle 'Cubanisto', een bier gemengd met rum.

AB InBev investeert voorts in de Leuvense Stella Artois-brouwerij 24 miljoen euro in een nieuwe afvullijn die een capaciteit heeft van 800.000 hectoliter liter per jaar. Deze investering, die gepaard gaat met 24 bijkomende aanwervingen, is nodig wegens de groeiende export. Momenteel wordt al 70 procent van de Leuvense productie uitgevoerd.

'Festival National' is de nieuwe megacampagne die AB InBev de komende maanden rond Jupiler lanceert. Net zoals de brouwerij vorig jaar deed met de lancering van blikjes met foto's van Rode Duivels, zullen blikjes verspreid worden met namen van Belgische muziekfestivals erop. AB InBev introduceert voorts voor Jupiler ook enkele nieuwe verpakkingen: een nieuw krat en een wegwerpfles.

Lees meer over:

Onze partners