5 makkelijke ontbijtsmoothies voor iedere dag van de werkweek

14/03/15 om 13:40 - Bijgewerkt om 13:46

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, ook wanneer je op je eten wil letten. Ontbijten zorgt er immers voor dat je metabolisme een boost krijgt en wie start met een gezond ontbijt zal de rest van de dag minder geneigd zijn om naar koekjes of frisdrank te grijpen.

5 makkelijke ontbijtsmoothies voor iedere dag van de werkweek

© The Domestic Geek

Sara Lynn Cauchon van The Domestic Geek deelde op haar YouTubekanaal enkele heerlijke ontbijtsmoothies, eentje voor iedere dag van de werkweek. Enkele tips voor je begint:

  • Tijdens de werkweek ben je 's ochtends gehaast, dus doe het grote werk op voorhand. Schil en snij je fruit tijdens het weekend en verpak ze smoothie per smoothie in een diepvrieszakje. Je kan best je fruit zelf invriezen, want fruit dat je al ingevroren bij de supermarkt koopt bevat te veel water

  • Wanneer je je ingrediënten in de blender gooit, zorg er dan voor dat de meest zachte en lopende ingrediënten het eerst in de blendercup belanden en dus het dichtste bij de messen liggen. Start dus met kokosnootwater of citroensap, dan een beetje yoghurt en vervolgens pas het fruit. Op die manier zal alles veel grondiger gemalen worden.
  • Wie bang is niet het gevoel gegeten te hebben met een smoothie omdat het te "drinkbaar" is kan ook havermout, noten of zaden toevoegen. Bovendien hebben studies uitgewezen dat je je sapjes een beetje moet kauwen, om zo de meeste vitamines uit je fruit en groenten te halen.

Smakelijk!

Lees meer over:

Onze partners