Weekend Beauty Awards 2012 uitgereikt

Ook in 2011 waren er weer opmerkelijke nieuwkomers in cosmeticaland. Wij selecteerden de beste.

Ook in 2011 waren er weer opmerkelijke nieuwkomers in cosmeticaland. Na het testen van de 27 geselecteerde producten kwam de jury op 22 maart jongstleden samen.

Voor Knack Weekend bestond de jury uit Lene Kemps (hoofdredactrice), Sofie Albrecht (beautyjournaliste) en Vincent Fobelets (journalist internet). Voor Le Vif Weekend zetelden Delphine Kindermans (hoofdredactrice), Isabelle Willot (beautyjournaliste) en Valérie Sohie (journaliste internet) in de jury.

Ze vergeleken hun lijstjes favorieten, gingen in discussie en maakten voor u de ultieme selectie van de beste producten. Tijdens een event in de ateliers van lederwarenfabrikant Delvaux in Brussel werden de winnaars van deze Beauty Awards bekendgemaakt.

01. DESIGN – Prada Candy: ongetwijfeld een van de opvallendste parfumflacons van het afgelopen jaar: retro, ludiek en gedurfd, want duidelijk anders dan de rest van Prada’s parfumportfolio.

– Bottega Veneta: de parfumflacon van Bottega Veneta werd genomineerd omwille van de perfecte vertaling van het universum van dit luxelederwarenlabel. Misschien niet gedurfd, maar wel zeer coherent.

– Winnaar: Kevin Murphy hair care. Onder de haarproducten valt deze stijlvolle nieuwkomer meteen op dankzij de strakke moderne lijnen en het contrast tussen de ietwat mannelijke verpakking en de zachte kleuren. Maar goed design is niet alleen mooi, maar ook functioneel: de shampoos en conditioners hebben de sluiting op de zijkant, waardoor er altijd product klaar zit en morsen vermeden wordt.

02. MAKE-UP

– Diorskin Forever foundation: de perfecte bondgenoot van de iets vettere huid die wat te verbergen heeft. Het product belooft en levert een matte finish zonder strepen of maskereffect, de ganse dag door.

– Givenchy Mr Radiant: een echt gadget voor zomerse dagen. De transparante gel smeert vlot uit en bevat gouden microbolletjes die bij het uitwrijven hun kleur prijsgeven en een warme gloed op het gelaat toveren.

– Winnaar: Chanel Rouge Allure Velvet. Een matte lipstick die behoorlijk opviel tussen de concurrentie, die nog volop aan de gloss en satijnglans zat. Chanel wist de twee valkuilen – een uitdrogende textuur en doodse kleuren – van een matte lipstick te omzeilen met een zijige textuur die soepel over de lippen glijdt zonder ze uit te drogen, en met een flatterend kleurenpalet dat het gezicht doet opleven.

03. HAIR CARE & BODY – Vichy NutriExtra: de drogere huidtypes onder de jury loofden de langdurige hydratatie en de aangename textuur die snel indringt.

– Nivea Express Body Gel: heeft zijn naam niet gestolen want dringt inderdaad snel in, verfrist en hydrateert de huid. Een aangename geur en prima prijs-kwaliteitverhouding zijn de bijkomende troeven.

– Winnaar: Clarins Lift-Fermeté Crème Corps. Met dit product bevestigt het merk zijn stevige reputatie in lichaamsverzorging. Zijn grootste troeven: een aangename geur en gesofisticeerde textuur die een comfortabel gevoel geeft zonder sporen na te laten.

04. FACE CARE – Lancôme Visionnaire: een corrigerend serum dat rimpels, grove poriën en een vlekkerige teint aanpakt. De instantvoordelen van dit product zijn een aangename textuur die snel indringt en een subtiele gloed geeft.

– Roc Sublime Energy E-pulse: zet bio-elektriciteit in om de natuurlijke huidprocessen te stimuleren en zo rimpels, verslapping en vlekjes tegen te gaan. Het product bestaat uit twee formules die u na elkaar aanbrengt.

– Winnaar: Estée Lauder Idealist Even Skintone Illuminator. Dit serum belooft een egalere huid op termijn en geeft je instantéclat dankzij een uitgekiende mix van micropigmenten.

05. BEST BUDGET

– Garnier BB cream: de hype van het moment zijn de blemish balm creams, een synergie tussen verzorging en make-up, overgewaaid uit Azië. Garnier was er als een van de eerste bij met een getinte verzorging die de huid instantkleur en gloed geeft.

– L’Oréal Paris Universal Lip Glow: een kruising tussen een lippenbalsem en een gloss die de natuurlijke lipkleur doet opleven en bijgevolg bij iedereen een enigszins andere kleur geeft.

– Winnaar: Rimmel Lasting Finish Lipstick by Kate. Een lipstick die alles heeft wat we ervan verlangen: een lekkere geur en smaak, flatterende kleuren die lang blijven, een strak design en een zachte prijs.

06. WOMEN’S FRAGRANCE – Tom Ford Private Blend Santal Blush: een van de vele houtgeuren die het afgelopen jaar bijzonder populair waren. Warm hout en zachte poedernoten geven een karaktervolle, maar zeer draagbare geur.

– Cartier Baiser Volée: een reconstructie van de lelie in zijn geheel. Met de frisheid van de bladeren, het bloemige van de bloemblaadjes en het poederige van de stampers. Een gedurfde en geslaagde oefening die in een elegante geur resulteerde.

– Winnaar: Bottega Veneta. Een elegante geur die internationaal al meermaals in de prijzen viel. De coherentie van het concept is daar zeker niet vreemd aan. Een bloemige ledernoot is de rode draad van dit zachte parfum dat elegantie, sofisticatie en persoonlijkheid combineert.

07. MEN’S FRAGRANCE

– Sisley Eau d’Ikar: een geur met persoonlijkheid, en dat was al een verdienste onder de mannenparfums van afgelopen jaar. Deze geur onderscheidt zich met een krachtige signatuur van kruiden, leder en hout.

– Chanel Jersey (Les Exclusifs): frisse lavendel combineren met zoete lavendel is niet evident, maar Chanel wist de twee te verzoenen in een comfortabele geur die zowel mannen als vrouwen zal aanspreken.

– Winnaar: Hermès Santal Massoia. Laat zich ook niet enkel aan het mannenrayon vastklinken. Het populaire sandelhout is de rode draad in deze comfortabele, warme geur die verfijnd blijft en nooit overheerst.

08. HIGH LUXURY

– Dior Prestige Crème Satinante: een plezier voor de zintuigen met zijn delicate geur en smeuïge textuur. De crème werkt verzachtend en geeft een lichte gloed aan het gelaat.

– Helena Rubinstein Re-Plasty Age Recovery Night Care: Rubinstein verenigde de expertise van een bekende esthetische chirurg met Proxylane, L’Oréals antiverouderingsmolecule, in een herstellende nachtcrème. De crèmige balsemtextuur smelt op de huid, geeft meteen comfort en belooft een gladder, uitgeslapen gezicht de volgende ochtend.

– Winnaar: La Prairie Cellular Power Infusion. Bedoeld als een kuur van vier weken die de cellen een boost geeft. Wij zagen al resultaat na een week in de vorm van een egalere, rustigere en meer ontspannen huid. Een luxevakantie in kuurvorm.

09. NEW LINE IN BELGIUM

– Bobbi Brown: een totaalconcept, met niet alleen goede make-upproducten in flatterende kleuren, maar ook de juiste tools, tips en trucjes, uitgelegd in de boeken en de make-uplessen die in de winkels worden gegeven. Het merk draait rond een charismatische vrouw met een duidelijke visie: vrouwen mooier maken.

– Ormonde Jayne: het merk van de Britse Linda Pilkington, die als autodidacte verfijnde geuren weet te componeren. Ook de aandacht voor mooie luxeverpakkingen en bijzondere producten maken dit merk tot een van de apartste nieuwkomers in de nicheparfumerie.

– Winnaar: Jo Malone. Dit Britse merk is een feest voor de neus en de ogen. Jo Malone maakt eenvoudige maar verfijnde kwaliteitsgeuren die je alleen kunt dragen of volgens je persoonlijke smaak en humeur van het moment kunt combineren. De stijlvolle verpakkingen maken van deze colognes en geurkaarsen het perfecte cadeau, voor anderen of jezelf.

10. BEST PUBLICITY SPOT – Chanel Coco Mademoiselle: schakelde grote namen in voor haar nieuwe campagne: Karl Lagerfeld ontwierp de verleidelijke jumpsuit, Mario Testino kiekte de campagne en Joe Wright maakte een heuse minifilm waarin Keira Knightley zich van haar verleidelijkste kant laat zien.

– Nina Ricci L’Air: kreeg een frisse, jonge en speelse campagne die flirt met de codes van het huis, en meer bepaald van parfumklassieker L’Air du Temps. Een mooi voorbeeld van hoe een rijk verleden op een moderne manier kan worden vertaald.

– Winnaar: Madly Kenzo. Bracht weer wat vrolijkheid in de reclame met een speelse campagne vol kleur en vlinders, die je meteen een goed gevoel geeft. Bovendien is het heel coherent met de visuele stijl van het merk.

Sofie Albrecht

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content