Ware schoonheid zit vanbinnen

Drankjes, chocolade of yoghurts die een mooiere huid of haar beloven, maken opgang.

Danone mag dan al zijn beautyyoghurt Essensis uit de rekken hebben moeten halen wegens gebrek aan effect, volgens analysten van Euromonitor is de ‘schoonheid van binnenuit’- trend niet meer te stoppen.

In 2008 werden in de VS verscheidene eet-en drinkbare beautyproducten gelanceerd. Zo bracht cosmeticamerk Dove de chocoladerepen ‘Beautiful’ en ‘Vitalize’, die vitamines voor een mooie huid zouden bevatten, op de markt. Nestlé ontwikkelde het schoonheidsdrankje Glowelle, dat vol antioxidanten en vitamines zou zitten. En Groot-BrittanniÔmaakte kennis maken met Choxi+ van Boots, een chocoladereep met antioxidanten. In Spanje en Zwitserland tenslotte, kwam zuivelfabrikant Emmi op de proppen met de Aloe Vera Sensitive Yoghurt, die een gunstig effect op de huid zou hebben.

Euromonitor ziet drie types inwendige schoonheidsproducten opgang maken. Voedingssupplementen die beschermen tegen de zon en middeltjes tegen cellulitis en haaruitval. Volgens het onderzoeksbureau is het wel belangrijk dat bedrijven werkzame producten lanceren, willen ze de consument overtuigen. Want de voedingssupplementen zijn doorgaans bijzonder duur.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content