Waarom millennials de macht grijpen in beautyland

08/02/16 om 15:25 - Bijgewerkt om 15:23

Bron: Knack Weekend

De millennials, ze zijn gedreven, spreken de taal van het internet en vinden authenticiteit belangrijk.En niet onbelangrijk : ze willen goed voor de dag komen.

Millennials - een term die in 2000 geïntroduceerd werd door de Amerikaanse sociologen Neil Howe en William Strauss - verwijst naar de generatie die geboren werd tussen 1981 en 2000. Sinds 2015 zijn er in de VS meer millennials dan babyboomers en wereldwijd zullen deze jongeren, ook bekend als de Generatie Y, tegen 2025 zo'n 75 procent van de actieve bevolking vormen en rond 2030 zal hun koopkracht groter zijn dan die van alle andere consumentengroepen samen. Geen wonder dus dat ook de beauty-industrie alles uit de kast haalt om hen te verleiden en te overtuigen.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners