Tijd voor realistisch zelfbeeld

Dove wil de zelfwaardering bij puberende jongeren bevorderen.

Schoonheidsmerk Dove brengt al enkele jaren campagnes met meer realistische rolmodellen, onder het motto “tijd voor echte schoonheid”. Eetexpert.be is een Belgisch kenniscentrum voor eet- en gewichtsproblemen dat de workshop BodyTalk bedacht, een lespakket voor scholen rond zelfwaardering bij jongeren. De twee vonden elkaar en in 2006 werd een eerste proefproject met jongeren tussen 11 en 14 jaar opgezet.

Nu drie jaar later is de workshop opgefrist met een nieuw werkboek voor een groter publiek. Er wordt vorming gegeven aan duizend leerkrachten om zo meer dan vijftigduizend scholieren te bereiken. De workshop wil de zelfwaardering van puberende jongeren bevorderen en ze wapenen tegen de onrealistische en getrukeerde mediabeelden waarmee ze in contact komen, op een moment dat de onzekerheid over hun eigen lichaam het grootst is. Scholen en jeugdbewegingen kunnen de workshop gratis aanvragen op www.tijdvoorechteschoonheid.be.

Pieter Lantsoght

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content