The Body Shop lanceert Beauty With Heart

The Body Shop wil niet alleen innerlijke maar ook uiterlijke schoonheid promoten.

Met het Beauty With Heart concept wil The Body Shop niet alleen uiterlijke, maar ook innerlijke schoonheid promoten. In haar nieuwe Pulse-winkels wil de Britse cosmeticaketen de waarden “Look good, feel good , do good” uitdragen. De Britse actrice en model Lily Cole is de ambassadrice van de campagne. ‘Beauty with hearth’ is een nieuwe benadering die consumenten moet inspireren tot een nieuwe beleving van schoonheid. Dankzij de producten op basis van de kracht van de natuur voel je jezelf niet alleen beter. De rijke textuur geeft je ook een beter gevoel. Tenslotte doe je ook goed, want The Body Shop zet zich in op het gebied van dierenwelzijn en doet inspanning om het milieu te beschermen.

Een mooi hart is aantrekkelijk

Ambassadrice Lily Cole meent dat er niets aantrekkelijker is als iemand met een mooi hart. “Dat straalt gewoon van iemand af. Het is zo tegenstrijdig om uiterlijke schoonheid na te streven via producten die ten kosten gaan van andere levende wezens. Voor mij betekent Beauty With Hearth dat je schoonheid nastreeft op een manier die in harmonie is met je innerlijke waarden.”

De drie waarden die het meest belangrijk zijn voor The Body Shop komen samen in de nieuwe Pulse-winkels van de Britse cosmeticaketen. Centraal in de winkels staan tafels vol met producten die de klanten vrij kunnen uittesten. Daarnaast vind je op de Community Wall nieuws over de actuele campagnes. De Values Wall vertelt dan weer het verhaal achter het nieuwe concept. Tenslotte is er een speciale tafel waar je een gratis make-over krijgt.

Make-up waarvoor dieren niet moeten lijden Tegelijkertijd met de nieuwe winkels lanceert The Body Shop een gelimiteerde make-upcollectie waarvan de Britse actrice en model Lilly Cole het gezicht is. De overwegend roze make-up kreeg de naam ‘cruelty-free’, omdat de producten geen ingrediënten bevatten waarvoor dieren moesten lijden. Bovendien zijn ze niet getest op dieren.

Hoewel dierproeven voor cosmetische producten in Europa al verboden zijn sinds 2009, gaan ze in tachtig procent van de landen wereldwijd gewoon door. Daarom vragen de medewerkers van The Body Shop hun klanten vanaf 15 mei een verklaring te ondertekenen als steunbetuiging om te komen tot een wereldwijd verbod op cosmetische dierproeven. Of hoe je er in één trek door goed kan uitzien en goed kan doen.(JK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content