Sobere chic

‘Sobere chic’ in make-up: we kopen alleen nog wat we echt nodig hebben.

Het befaamde trendbureau Mintel voorspelt dat er in 2009 een survival of the fittest zal plaatsvinden, een soort ‘grote schoonmaak’ in de wildgroei van merken en merkjes van de afgelopen decennia. “Consumenten zullen echt waar voor hun geld willen, met zichtbare resultaten. Daarom zullen ze vasthouden aan een select aantal merken die ze echt kunnen vertrouwen”, aldus Nica Lewis, hoofdexpert bij Mintel Beauty Innovation.

Het trendbureau koppelt daaraan ook de voorspelling van ‘sobere chic’: we zullen alleen nog kopen wat we ƃĀ©cht nodig hebben, en er bovendien zuiniger mee omspringen. Om hun waarheidsgehalte op te schroeven zullen de merken bovendien meer uitpakken met patenten, geavanceerde technologieƃ”n en klinische tests. Ook ethiek en ecologie zijn volgens Mintel blijvende aandachtspunten, ondanks economische tegenslagen.

Stefanie Van den Broeck.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content