Pitbull Mom: de Sarah Palin-lipstick

Het kon niet uitblijven: een Sarah Palin-lipstick.

“Weten jullie wat het verschil is tussen een hockey mom (een moeder die het druk heeft met de hobby’s van de kinderen) en een pitbull?” Die vraag stelde Amerikaans vice-presidentskandidate voor de Republikeinen Sarah Palin op de Republikeinse Conventie in september, toen de VS voor het eerst met haar kennismaakten. “Lippenstift”, luidde haar antwoord.

Dat bracht ondernemers Laura Kurzu, Fess Crockett en Mark Miselnicky op het idee een Sarah Palin-lippenstift te lanceren, en wel met de naam ‘Pitbull Mom’. Hij werd uitgevoerd in twee kleuren: Pale N’ Pink en Republican Red. En voor wie dat niet volstaat, zijn er ook ‘Pitbull Mom’ t-shirts, hoeden, flessen en koffiemokken.

“We zagen een vrouw met een zo sterk geloof en grote vastberadenheid dat een pitbull effectief de beste vergelijking is”, aldus Laura Kurzu. “We kennen allemaal wel een pitbull mom: loyaal, beslist, intelligent en mooi”, voegt Miselnicky er aan toe.

Het doelpubliek van ‘Pitbull Mom’-make-up is de ‘hedendaagse conservatieve vrouw’. Bij de lancering was evenwel nog niet bekend dat de in de VS erg populaire stijl van Palin de voorbije maanden al een aardig fortuin heeft gekost. De Republikeinse Partij gaf voor haar make-up, kleren en kapsels tijdens de kiescampagne bijna 120.000 euro uit.

De producten van Pitbull Mom zijn te koop via www.pitbullmom.com en democratisch geprijsd. Een deeltje van de opbrengst gaat naar de Special Olympics én naar de Republikeinse Partij.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content