Organisch cosmeticamerk Yes To nu ook met pompelmoes

Het organische en parabeenvrije beautymerk Yes To op basis van groenten en fruit kondigt een nieuw lid in hun familie aan. De producten gemaakt met pompelmoes zullen dienen om de huid te corrigeren en te herstellen.

Het bedrijf Yes To, gestationeerd in het zonnige San Francisco, staat voor duurzaamheid en heeft als doel betaalbare en natuurlijke producten aan te bieden die samengesteld worden op basis van groenten en fruit. Elke lijn spreekt een individueel probleem aan en belooft een verzorging gericht op verschillende huid- en haartypes.

Duurzaamheid De producten van Yes To zijn allemaal voor minstens 95 procent natuurlijk en, om hun ecologische voetafdruk nog meer te verminderen, wordt er gewerkt met recycleerbare verpakkingen. Schadelijke stoffen zoals parabenen, petroleum, SLS en Ftalaten worden geweerd door het Yes To team.

Andere fruit- en groentesoorten waarmee Yes To werkt naast de nieuwkomer pompelmoes, zijn wortels (voedend), komkommers (verzachtend), bosbessen (verfrissend) en tomaten (zuivere huid). Het bedrijf wil vooral volmondig ‘ja’ zeggen tegen alles wat groen, duurzaam, organisch, toekomstgericht en positief is. Er is al genoeg negativiteit in deze wereld en Yes To wil een kwaliteitsvol en vrolijk alternatief aanbieden.

Pompelmoes, de koning van de citrusvruchten In een interview met WWD noemt Ido Leffler, de oprichter van Yes To Carrots, pompelmoes ‘de koning van de citrusvruchten’ vanwege zijn anti-oxidante werking en benadrukt hij dat ze bij Yes To niet licht gaan over het lanceren van een nieuwe fruitfamilie. Leffler beschrijft het als het krijgen van een kind. De pompelmoeslijn focust zich op het behandelen van zonnenvlekken, pigmentvlekken en donkere kringen op de huid met als doel te corrigeren en herstellen.

De collectie bevat zeven producten voor het gezicht en het lichaam variërend in prijs tussen €5 en €15. Met deze lijn probeert Yes To tegemoet te komen aan de noden van de klant en de trends in beautyland. De geur van de pompelmoesproducten zou doen denken aan Zuid-Florida en de klant in een vrolijke, zonige stemming brengen.

Marketing De marketing van de nieuwe pompelmoeslijn zal voornamelijk gebeuren op sociale netwerksites om zo het belang van delen te benadrukken. Ook zullen ze staaltjes uitdelen aan vrouwen tussen de twintig en veertig om hun op die manier kennis te laten maken met hun product. Het thema luidt: ‘get the glow with your girlfriends’.

Yes To Seed

Met hun Yes To Seed fonds wilt het beautybedrijf ook iets teruggeven aan de samenleving. Zo werken ze momenteel samen met Mama Hope aan de Yes To Hope campagne waarmee ze duizenden kinderen zullen voeden door het aanplanten van schooltuinen in de USA en Afrika.

In Nederland zijn de producten van Yes To verkrijgbaar in winkels zoals Etos, De Tuinen, Sephora en in België voorlopig enkel bij Essenza of online via Zalando of Asos. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content