Marilyn Monroe is ‘nieuw’ gezicht van campagne Max Factor

Norma Jean Baker en haar alter ego Marilyn Monroe © Max Factor

Het icoon uit de fifties mag dan wel al in 1962 afscheid genomen hebben van de wereld, ze is en blijft een bron van inspiratie voor velen. Om de tachtigste verjaardag van het make-uplabel Max Factor te vieren wordt ze nog eens opgevoerd als ambassadrice.

Het beautylabel viert zijn tachtigste verjaardag door zijn meest iconische klant in de bloemetjes te zetten, namelijk Marilyn Monroe. In de jaren veertig stapte Norma Jean Baker de zaak van meneer Factor binnen als brunette en verliet ze de ruimte met platina blonde haren. ‘Haar rode lippen, romige huid en dramatische ogen is één van de bekendste beautylooks uit de jaren veertig en nog steeds een toppertje dezer dagen’, vertelt Pat McGrath, de creatief directeur van Max Factor, aan Glamour.

Max Factor verkoopt nog steeds enkele van Marilyns favorieten. ‘Ruby Tuesday, een kleurtje waarvoor Monroe als inspiratie diende, is mijn favoriete rode lipstick die me altijd een shot glamour bezorgt. Het is één van de populairste kleuren uit ons gamma’, vult McGrath aan. De Amerikaanse ster zal zowel als Norma Jean en in haar hoedanigheid van Marilyn Monroe te zien zijn in de campagnefoto’s. (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content