Loont het om te investeren in anti-rimpelproducten?

06/10/10 om 11:08 - Bijgewerkt om 11:08

Bron: Knack Weekend

Daar bent u blijkbaar niet helemaal uit.

Loont het om te investeren in anti-rimpelproducten?

Daar bent u blijkbaar niet helemaal uit: 35,7 procent denkt dat het meer kansen schept in het bedrijfsleven voor vrouwen, 34 procent heeft daar geen mening over en dertig procent denkt dat het niets uithaalt. Over het effect op de carrière van mannen hebt u minder twijfels: zes op tien vindt het verloren moeite, drie op tien heeft er geen mening over en amper negen procent gelooft dat het iets kan opbrengen. Laaggeschoolden koesteren meer hoop en denken dat dergelijke investeringen inderdaad meer kansen scheppen, zowel voor vrouwen (41,2 procent tegenover 34,3 procent bij hooggeschoolden) als voor mannen (respectievelijk 11,7 procent tegenover 8,6 procent).

Antiverouderingsproducten blijken een trouwe bondgenoot van getrouwde vrouwen: meer dan acht op tien haalt haar hoop uit een potje. In het algemeen zijn vrouwen met een relatie grotere en regelmatiger gebruiksters dan singles, waarvan net geen een op vier geen producten gebruikt. Vrouwen in een relatie zien hun toilet in de eerste plaats als een moment voor zichzelf (54,7 %) of zelfs als puur genieten (11,3%). Ze zullen ook sneller meer invasieve behandelingen als laser of botox overwegen dan singles. Maar voor beiden blijven high tech antirimpelcrèmes en voedingssupplementen de eerste opties in de strijd tegen de tijd. Meer dan de helft van de vrouwen die anti-aging producten gebruiken zien er het nut van in: 54 procent schat de eigen huidleeftijd jonger in dan de werkelijke leeftijd. Bij niet-gebruiksters is dat slechts 32,1 procent.

Loyaal zijn de dames niet echt: een op vijf gebruikt nog steeds het eerste merk dat ze ooit kocht, slechts 16,4 procent houdt vast aan een bepaald merk. 86,6 procent verandert zodra ze een beter product ontdekt en drie op vier dames gebruiken verschillende merken door elkaar. Instant zichtbaar resultaat (94,1%), een aangename textuur (93%) en een aangename geur (78,6%) zijn de belangrijkste verwachtingen. Van een crème die alles moet kunnen: huid doen stralen, rimpels vermidneren, hydrateren en verfrissen voor negen op tine, verstrallen en fijnere contouren geven voor 8 op tien.

Sofie Albrecht.

Lees volgende week: wat weet u over antiverouderingsverzorging?

Onze partners