Karl Lagerfeld werkt samen met Shu Uemura

Het resultaat is een kleurrijke beautycollectie.

Modeontwerper Karl Lagerfeld maakt al 20 jaar gebruik van de producten van het Japanse cosmeticamerk Shu Uemura. De twee hebben besloten om samen te werken en een beautycollectie te ontwerpen, die bijzonder kleurrijk is voor de – steeds in zwart en wit gehulde – ontwerper. Dat meldt WWD.

Lagerfeld heeft een selectie gemaakt uit het gamma van Shu Uemura, waarvoor hij zich liet inspireren op het cartoonfiguurtje dat hij speciaal voor het Japanse merk getekend heeft. ‘Mon Shu’ zal dan ook te zien zijn op alle verpakkingen van de Karl Lagerfeld for Shu Uemura collectie.

Maar het figuurtje was niet de enige reden dat de samenwerking ontstaan is. “Ik gebruik hun oogschaduwkleuren voor mijn sketchen want niemand anders heeft zulke prachtige kleuren”, aldus Lagerfeld. Hij omschrijft de collectie zelf als oosters, perfect, mysterieus en modern.

Er zijn bepaalde iconische producten van Shu Uemura die in de collectie worden gebruikt zoals de reinigende olie, nog steeds het best verkochte product van het Japanse merk. “Een tweede uniek – bijna cult – product van het merk is de UV Under Base”, zegt Ludovic Engrand, een visagist bij Shu Uemura. Dan is er ook nog de wimperkrultang, “een mytisch product en speciaal gemaakt voor Lagerfeld”.

Lagerfeld zelf heeft natuurlijk ook heel wat nieuwe producten ontworpen. Zo zijn er twee verschillede kleurenpalletten ontwikkeld voor de ogen en wangen, met als basiskleuren groen en paars. Er is ook een donkerpaarse eyeliner en twee paar valse wimpers waarvan één gemaakt is van rode en witte stof, een unicum voor het Japanse merk. Vervolgens zijn er vier lippenstiften: Mon Shu Red, Luxe Burgundy, Celebrity Beige and Parisienne Pink en drie nagellakjes: Karl Black, Shu Shu Red en Royal Beige.

“De creativiteit van Karl gecombineerd met het vakmanschap van Shu Uemura maakt van deze collectie een leuke en spannende samenwerking die zeker en vast succes zal hebben”, zegt Vincent Nida, de general manager van Shu Uemura. De collectie zal eerst in oktober in de VS, het Verenigd Koninkrijk en Canada geïntroduceerd worden. In november wordt de collectie ook in andere Europese landen, waaronder België, gelanceerd. (RDM)


Het oog-en wang pallet: 69 euro

Lippenstift: 29,50 euro

Eyeliner: 27 euro

Nagellak: 22 euro

Valse wimpers: 56 euro

Wimperkrultang: 35 euro

Borstelset: 49 euro

Make-up set met alle producten: 300 euro

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content