Karl Lagerfeld en Shu Uemura werken samen

11/06/12 om 09:54 - Bijgewerkt om 09:54

Bron: Knack Weekend

De gelimiteerde make-upcollectie ligt in november in de winkels.

Karl Lagerfeld en Shu Uemura werken samen

© Reuters

Karl Lagerfeld heeft een make-up collectie ontwikkeld voor het Japanse cosmeticamerk Shu Uemura. De hoofdontwerper van Chanel gebruikt de producten al twintig jaar, maar verrassend genoeg niet voor cosmetische doeleinden.
De gelimiteerde make-upcollectie draagt de weinig originele naam 'Karl Lagerfeld for Shu Uemura' en zou de iconische ironische stijl van de ontwerper reflecteren. Lagerfeld was verantwoordelijk voor de kleurenselectie en ontwierp de verpakkingen. Ook legde hij de begeleidende reclamecampagne eigenhandig vast. Het resultaat zal in september uit de doeken gedaan worden.

Kleuren met cosmeticaproducten
Aan het Amerikaanse magazine Women's Wear Daily vertelde de Duitse ontwerper dat hij de producten van Shu Uemura al twintig jaar lang gebruikt voor zijn befaamde modeschetsen, portretten en politieke cartoons. "Omdat andere fabrikanten zulke mooie kleuren niet aanbieden", legde het opperhoofd van Chanel uit. De illustraties van Lagerfeld verschijnen regelmatig op de uitnodigingen en persdossiers van het Franse modehuis.

Met de make-upcollectie voor Shu Uemura is de ontwerper niet aan zijn cosmetische proefstuk toe. Tijdens de kerstperiode kwam Sephora al met een make-uplijn van Lagerfeld op de proppen. En ook zijn eigen parfum 'Karleidoscope' dat in september van vorig jaar uitkwam, bleek een groot succes.

De Japanse make-upartiest maakte naam in Hollywood

De moeilijk uit te spreken naam van het cosmeticamerk verwijst naar haar oprichter, een Japanse make-up artiest. Shu Uemura is afkomstig uit Tokyo en maakte carrière in Hollywood. Hij ontwikkelde zijn intussen befaamde reinigingslotion in 1960. Pas 23 jaar later richtte Shu Uemura het gelijknamige cosmeticabedrijf op dat in 2003 werd overgenomen door cosmeticareus L'Oréal. Shu Uemura is een van de best verkopende cosmeticamerken in Azië, maar ook in onze contreien bouwde het Japanse merk een stevige reputatie op. In 2007 stierf de oprichter in zijn geboortestad Tokyo.(JK)

De gelimiteerde collectie 'Karl Lagerfeld voor Shu Uemura' bevat 17 producten en zal vanaf november wereldwijd verkrijgbaar zijn in de 400 winkels van het cosmeticamerk.

Lees meer over:

Onze partners