Jennifer Aniston pakt uit met eerste parfum

19/04/10 om 16:01 - Bijgewerkt om 16:01

Bron: Knack Weekend

Jennifer Aniston brengt in juni haar eerste parfum 'Lolavie' op de markt.

Jennifer Aniston pakt uit met eerste parfum

© epa

Ze was één van de weinige Hollywoodsterren die de laatste jaren géén deal sloot met een cosmeticabedrijf. Maar nu is Jennifer Aniston overstag gegaan. Ze viel voor de Falic Fashion Group, die haar voorstelde een eigen parfum op de markt te brengen. 'Lolavie' is het resultaat, dat in juni zijn debuut maakt bij Harrods in Londen.

De actrice die wereldberoemd werd als 'Rachel' in Friends heeft zich op dit ogenblik een "natuurlijke, casual" look aangemeten. Die is nodig voor haar rol in Just Go With It, met Adam Sandler. Met warrige haren, gebruinde huid en minimale make-up moet ze de relaxte, gezonde Californische levensstijl verpersoonlijken, die ze ook in haar parfum wilde verwerken. "Ik hou van buitengeuren", zo zegt ze in een interview met Woman's Wear Daily, "het strand, bloemen op een lenteochtend... Lolavie is sexy en bloemig geworden, maar niet té", aldus Aniston. "De eerste parfums die ik droeg waren Miss Dior en Anais Anais. Mijn moeder droeg Calèche en mijn grootmoeder gebruikte een spray uit een dikke gele flacon bij de badkuip. Dat waren bijzonder zware geuren en daar ben ik niet meteen fan van".

'L'eau la vie'

Het flesje van Lolavie is geïnspireerd door Aniston's affiniteit met moderne architectuur en door de golven van de zee. Over de naamkeuze is ze geheimzinnig. "Het is een lang verhaal en te persoonlijk om te vertellen", klinkt het. Wel valt de grote fonetische gelijkenis met 'l'eau la vie' op, en water en leven zijn belangrijke thema's in de reclamecampagne die gemaakt werd op een Mexicaans strand.

Overvolle markt

De intussen 41-jarige actrice hoopt dat dit ongecomplexeerde parfum eruit zal springen in een markt van gestileerde, glamoureuze merken waarmee de meeste A-listers zich verbonden hebben. Ze is dan ook niet bang om de overvolle markt van celebrity-parfums te betreden. "Als iets goed is, maakt het niet uit of er veel concurrentie is", aldus de actrice. En die is er. Hollywoodsterren rijven gemiddeld dan ook 3 tot 10 miljoen dollar binnen wanneer ze hun gezicht lenen aan een parfum.

Ann Heylens.

Lees meer over:

Onze partners