J.Crew brengt parfums geïnspireerd op kunst op de markt

17/08/14 om 10:16 - Bijgewerkt om 10:16

Bron: Knack Weekend

Het Amerikaanse modelabel J.Crew gaat twee parfums lanceren. Voor de ontwikkeling van de geur werkte het bedrijf samen met parfumeur Arquiste. Dat schrijft Women's Wear Daily.

J.Crew brengt parfums geïnspireerd op kunst op de markt

© Reuters

Het Amerikaanse modelabel J.Crew gaat twee parfums lanceren. Voor de ontwikkeling van de geur werkte het bedrijf samen met parfumeur Arquiste. Dat schrijft Women's Wear Daily.

Voor hun twee nieuwe parfums lieten J.Crew en de parfumeur zich inspireren door een kunstentoonstelling, namelijk het baanbrekende 'Exhibition by 31 Women'. Op deze tentoonstelling kon je voor de allereerste keer enkel het werk van vrouwelijke kunstenaars zien. De expo werd georganiseerd in 1943 door Peggy Guggenheim en je kon er werk zien van onder meer Frida Kahlo.

Ruiken naar cocktails

Een parfum voor sterke vrouwen, zoveel is duidelijk, dat werd gecreëerd door Arquiste, een parfumhuis dat in 2011 werd opgericht door parfumeur Carlos Huber. De parfums voor J.Crew kregen de naam 'No.31', een licht en bloemig parfum, en 'No.57', een zware mix van oude whiskey, kaneel en vanille. Voor de deze geuren baseerde Huber zich op de cocktails die aan de bezoekers tijdens de tentoonstelling geserveerd kregen, maar ook op de parfums van de bezoekers zelf. Om tot de perfecte parfums te komen, schakelde hij de hulp in van Rodrigo Flores-Roux en Yann Vasnier. (LVR)

Onze partners