Humeur bepalend bij aankoop parfum

Wanneer vrouwen een parfum kiezen, laten ze zich niet zozeer leiden door de prijs of een celebrity, wel door hun humeur.

Wanneer vrouwen een parfum kiezen, laten ze zich niet zozeer leiden door de prijs of een celebrity, wel door hun humeur. Dat blijkt uit een rondvraag van marktanalysebureau Mintel.

Vierenvijftig procent van de vrouwen geeft aan dat hun gemoedstoestand bepaalt welk parfum ze aanschaffen. Een derde kiest in functie van het soort activiteit -werk of privé- dat ze voor de boeg hebben. Het moment van de dag speelt een rol bij een kwart van de ondervraagden, en nog eens een kwart stemt haar parfum af op wat ze draagt.

Eens over de 45 zijn vrouwen erg trouw aan hun parfum of merk. Wie tussen 18 en 44 is, zal sneller afwisselen.

Staaltjes in de winkel hebben trouwens een doorslaggevende functie. Bijna 70 procent koopt pas een parfum na het getest te hebben. Want parfum ruikt nu eenmaal anders op de huid dan in het flesje.

AH.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content