H&M lanceert biologische huidverzorging

De Zweedse kledingketen H&M lanceert een natuurlijke huidverzorgingslijn.

H&M gaat na het succes van zijn designercollecties niet op de lauweren rusten. Begin maart lanceert de Zweedse kledingketen voor het eerst een huidverzorgingslijn. Het gaat om een biologisch gamma douchegel, bodyscrub, body lotion, handcrème en lipbalsem mét Ecocert-certificaat.

Appel, framboos, meloen, lavendel, munt of een combinatie ervan: alle producten hebben een fruit-of plantengeurtje. Ze zijn uiteraard verpakt in recyleerbaar materiaal en H&M biedt ook make-up en toiletzakjes aan in organisch katoen.

“Het was een logische stap. We werken al enkele seizoenen met organisch katoen en er is een sterke vraag naar natuurlijke producten”, aldus Ann-Sofie Johansson, hoofd design van H&M.

Ondanks het feit dat ‘biologisch’ vaak ook duurder betekent, blijven de prijzen van het verzorgingsgamma binnen de gebruikelijke H&M-normen, dat wil zeggen: het is goedkoop. U betaalt 3,90 of 4,90 euro voor een product.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content