Experimenteren met de virtuele spiegel

Met een virtuele spiegel kan u binnenkort misschien make-up uittesten zonder dat u iets op uw gezicht hoeft te smeren.

Geen geknoei meer met testers in de parfumeriezaak. Met een virtuele spiegel kan u binnenkort misschien make-up uittesten zonder dat u iets op uw gezicht hoeft te smeren. De technologie werd ontwikkeld door EZFace en IBM. Zij stelden hun vondst deze week voor in New York.

De virtuele spiegel kan als kiosk in een winkel geplaatst worden. De machine neemt eerst een digitale foto van de consument, die op haar beurt de barcode van het gekozen product inscant. De EZ Virtual Mirror Kiosk simuleert dan een make-over en suggereert eventueel andere kleuren of producten die bij de huidskleur van de klant passen. Wie twijfelt kan zijn virtuele make-over ook naar vrienden e-mailen of mms’en en om advies vragen.

Technologie maakt opgang in de cosmeticasector. Eerder kondigden Sega en Shiseido al Project Beauty aan, een make-upprogramma voor de Nintendo DS. En Hewlett Packard ontwikkelde een kleuradviessysteem via mobiele telefoon.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content