Dolce&Gabbana lanceert nieuw parfum ‘Dolce’

Voor hun nieuwe geur lieten de ontwerpers Dolce & Gabanna zich inspireren door het prachtige landschap van het eiland Sicilië en de herinneringen aan dit land. De geur is ongecompliceerd, zomers en zwoel.

Voor hun nieuwe geur lieten de ontwerpers Dolce & Gabanna zich inspireren door het prachtige landschap van het eiland Sicilië en de herinneringen aan dit land. De geur is ongecompliceerd, zomers en zwoel.

Voor dit nieuwe parfum ‘Dolce’ gingen de ontwerpers naar het eiland Sicilië, waar ze zich baseerden op hun herinneringen en traditionele waarden. Het resultaat is een vrouwelijke en frisse geur, die heel persoonlijk aanvoelt. Het is ongecompliceerd, lichtjes zoet en dus erg zomers. “Het beeld van Sicilië dat ik voor me heb, hebben we geprobeerd te vertalen in een geur,” aldus Domenico Dolce. Stefano Gabbana vult aan: “Dolce is een hedendaagse geur gebaseerd op een herinnering, maar we willen ook een stukje jeugdigheid in deze geur brengen.”

Een unieke bloem in verwerkt

Het parfum is opgebouwd uit witte bloemen, namelijk witte amaryllis/witte waterlelie/ witte narcissen, met enkele accenten zoals neroli-blaadjes en papaya-bloemen. Het is uitzonderlijk dat de witte amaryllis werd gebruikt, aangezien het de eerste keer is dat deze Zuid-Afrikaanse bloem in een parfum wordt verwerkt. Daarnaast bevat het ook nog een lichte toets van cashmeran, synthetische musk en sandelhout. Een bloemige, zomerse geur.

Een flacon uit de oude doos

Voor het flesje van het nieuwe parfum lieten Dolce&Gabbana zich inspireren door oude, vintage parfumflesjes. Denk hierbij aan dik glas, met een heel gestroomlijnde vorm. Bovenaan, waar je het parfum opent of afsluit, is een grote witte bloem aangebracht. Dit is een verwijzing naar de sculpturen uit marsepein die je in elke bakker in Sicilië wel kan terugvinden. Een vleugje nostalgie.

Campagnegezicht

Gezicht van de campagne is het 20-jarige Canadese model Kate King. Ze werkte eerder al samen met het label en kreeg een plekje in campagnes voor onder meer de kledinglijn en de juwelencollectie van het Italiaanse label. Ze is niet enkel het gezicht van de printcampagne, waarvoor Domenico Dolce zelf achter de lens kroop, maar King krijgt ook de hoofdrol in de reclame voor op de televisie. De ontwerpers zelf zijn alvast dolenthousiast over dit model: “Kate heeft adembenemende ogen en heeft de ziel van een Siciliaans meisje”.

‘Dolce’ is verkrijgbaar in de parfumerie. Vanaf 61 euro voor 30 ml.

Laura Van Roey

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content