Beautymerken tegen aids

M·A·C Cosmetics en Kiehl’s strijden tegen aids.

Beauty- en cosmeticamerken M•A•C Cosmetics en Kiehl’s laten de Wereldaidsdag op 1december niet onopgemerkt voorbij gaan.

M•A•C Cosmetics Benelux staat die dag ten dienste van de Designers Against Aids (DAA). Medewerkers van de winkels in Antwerpen, Wijnegem, Brussel, Rotterdam en Amsterdam helpen dan bij de renovatie van het International HIV/AIDS Awareness Education Center van de DAA in Deurne. Het centrum heeft als doelstelling om jongeren te sensibiliseren voor de aidsproblematiek.


M•A•C Cosmetics lanceert ook dit jaar weer een lipgloss ten voordele van aidspreventie. De opbrengst van de ‘Viva Glam lip kits’ gaat integraal naar het M•A•C AIDS Fonds (MAF). MAF werd in 1994 opgericht en richt zich vooral op het verband tussen armoede en HIV / aids. Hiervoor steunt het MAF verscheidene organisaties die een brede waaier aan diensten verlenen aan mensen met HIV / aids.


Kiehl’s heeft, net als vorig jaar, een samenwerking met Sensoa op het getouw gezet. Het Amerikaanse beautymerk brengt een gelimiteerde editie uit van haar luxehandcrème. De volledige nettowinst die de winkels in Brussel en Antwerpen op de verkoop van dit product maken, zal aan Sensoa geschonken worden. De handcrème wordt in een unieke verpakking verkocht, versierd met het symbolische rode lint dat internationaal wordt gedragen om de bewustwording rond aids te vergroten. Vanaf 28 november is de crème verkrijgbaar in de winkels van Kiehl’s. Hij kost 17euro voor een tube van 75ml.

Hanne Vandevoorde

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content