Beautylijn Kardashians zorgt voor ophef

© Reuters

De naam Khroma zou voor verwarring kunnen zorgen.

De beautylijn van de bekende Kardashian-zusjes Khroma zorgt voor heel wat ophef in cosmeticaland. Zo is het beautylabel Chroma niet blij met de keuze van de naam die volgens hen voor teveel verwarring zal zorgen. Dat meldt WWD.

Michael Rey en Lisa Casino van Chroma Makeup Studio in Beverly Hills zijn niet tevreden met de naam die de zussen hebben gekozen voor hun cosmeticalijn. Ze vinden dat de naam Khroma teveel lijkt op Chroma waardoor er verwarring ontstaat bij mogelijke klanten. “De C veranderen in een K is niet genoeg”, aldus Michael.

Chroma heeft voorlopig nog geen legale acties ondernemen, maar heeft wel duidelijk laten weten dat ze niet geassocieerd willen worden met de lijn van de Kardashians. “We hebben een sterke reputatie van kwalitatieve make-up aan te bieden en we hebben niks te maken met collecties die in de groothandel verkocht worden”, aldus Chroma.

Boldface Licensing & Branding, het bedrijf dat de Khroma collectie heeft gecreëerd, heeft al gereageerd: “Alle nodige documenten wat betreft patenten zijn ingediend en goedgekeurd. We zijn er trouwens zeker van dat er geen verwarring zal ontstaan en zijn ook niet tevreden met de denigrerende toon waarmee werd gepraat over het collectie.”

Er zijn nog geen legale stappen ondernomen, maar bij Chroma zullen ze er alles aandoen om hun naam en reputatie te beschermen. Er wordt dus geen rechtszaak uitgesloten als blijkt dat er verwarring zou ontstaan tussen de twee merken. (RDM)


Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content