ASA bant reclame Nivea

De Engelse watchdog ASA (Advertising Standards Authority) heeft de Nivea reclame voor hun Vital dagcrème geband wegens te misleidend.

De Engelse watchdog ASA (Advertising Standards Authority) heeft de Nivea reclame voor hun Vital dagcrème geband wegens te misleidend.
ASA stelt dat de foto van Cindy Joseph, het 62-jarige model van de campagne, duidelijk digitaal is bijgewerkt en de eventuele kopers van het product dus misleidt.
Bovendien kan de fabrikant Beiersdorf niet voldoende bewijsmateriaal leveren om de beloofde effecten te bevestigen. De Vital multi-active anti-age dagcrème met soya beweert rimpels te verminderen, de huid steviger te maken en ouderdomsvlekken te voorkomen. Deze beloftes kunnen echter niet worden geruggesteund door wetenschappelijk bewijsmateriaal.

ASA beoordeelde dat de lijntjes en rimpels rond de oog- en mondstreek aanzienlijk waren geretoucheerd, en ook de ouderdomsvlekken van het model werden digitaal verwijderd. Het 62-jarige model ziet er nochtans van nature stukken jonger uit en is ook zonder retoucheringen een schoolvoorbeeld voor een stralend, jeugdig uiterlijk.

Een woordvoerder van Nivea reageerde op de ban met de volgende uitspraak: ‘we betreuren het feit dat de beelden als misleidend worden ervaren, daar dit nooit onze intentie was’. (LP)


De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content