2011 wordt het jaar van de groene schoonheid

Biodiversiteit en duurzaamheid worden in 2011 twee belangrijke trends in de schoonheidsindustrie.

Biodiversiteit en duurzaamheid worden in 2011 twee belangrijke trends in de beauty-industrie. Het wordt het jaar van de groene schoonheid, voorspelt onderzoeksbureau Mintel.
We zullen zien dat cosmeticabedrijven meer belang gaan hechten aan het milieu, duurzame bronnen en het behoud van de biodiversiteit, aldus Nica Lewis van Mintel. Volgens Mintel zullen plantaardige ingrediënten nog belangrijker worden, net als directe communicatie. “Fabrikanten die hun klanten serieus nemen, zullen daar hun voordeel mee doen”, luidt het.

De tendens was ook afgelopen jaar al duidelijk te zien. In 2010 claimde 13 procent van de huidverzorgingsproducten parabeenvrij te zijn (tegenover 5 procent in 2008). En 9 procent van de nieuwe producten droeg het label ‘natuurlijk’. Dubbel zoveel dan in 2007. Vorig jaar steeg ook het aantal huidverzorgingsproducten met milieuvriendelijke verpakking.

Nog volgens het onderzoeksbureau was 2010 een jaar van herstel in de schoonheidsindustrie, omdat het aantal nieuwe lanceringen opnieuw in de buurt van het pre-recessieniveau kwam.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content