Dot is het nieuwe parfum van Marc Jacobs

De zoete, sappige geur komt in een rood-zwarte lieveheersbeestjesflacon.

Ontwerper Marc Jacobs, sinds 2001 ook gepokt en gemazeld in de parfumindustrie met onder meer de geuren Daisy en Lola, brengt een nieuw zusje voor “zijn meisjes” op de markt. De nieuwste telg zal Dot heten en komt in een allercharmantst rood-zwart gestippeld flacon.

Dat Marc Jacobs verlekkerd is op de polka dot is geen geheim; de ontwerper neemt graag de gelegenheid om de stippelprint in de kijker te zetten. Vooral tijdens de voorstelling van zijn najaarscollectie in 2011 leek de ontwerper behoorlijk aan de bollen gezeten te hebben. Toch gooide Jacobs hoge ogen met zijn polka dot handtassen, kokerrokken en jasjes en de collectie belandde met stip op Ć©Ć©n in verschillende modeweekverslagen. Ook tijdens zijn meest recente resortwearshow kon Jacobs het niet laten en stuurde hij een liefelijk zwart-wit polka dot silhouet voor de lenzen van de modefotografen.

In een interview met Women’s Wear Daily verklaarde de ontwerper zich altijd al sterk aangetrokken te voelen tot de klassieke elegantie van de polka dot. “Ik heb het gevoel dat ik de polka dot nooit beu word. Ik vind altijd wel nieuwe manieren om de print te interpreteren; ze is chique en charmant tegelijkertijd.”

Jonge, hedendaagse geestZo ook het parfum. ‘Dot’ bevat topnoten van rode bessen, kamperfoelie en pitaya en een midden van jasmijn, kokoswater en appelsienbloesem. Een basis van vanille, hout en muskus ondersteunt deze volle, sappige en zoete geur. Het rode glazen flacon met zwarte stippen doet denken aan een lieveheersbeestje en is versierd met vlinders en bloemen. Jacobs neemt het creĆ«ren van geuren heel serieus en bedenkt graag een identiteit -Ć©n vrouwennaam- voor zijn parfums.

“Ik heb mezelf afgevraagd wat voor iemand Dot moest zijn. Chique en charmant dus, maar de vlinders en het lieveheersbeestjesmotief van het flacon suggereren ook een zekere vrijgevochtenheid, vrouwelijkheid en speelsheid”, aldus de ontwerper aan WWD. Voor de printcampagne koos Jacobs voor de onschuldig-ogende Codie Young, die symbool staat voor de jonge, hedendaagse geest van de vrouw die het parfum zal kopen.

Eerder deze week raakte al bekend dat Jacobs zal samenwerken met Sephora aan een nieuwe cosmeticalijn. De ontwerper ziet deze projecten als nieuwe kansen om de Marc Jacobs-sfeer uit te dragen. “Maar”, zegt Jacobs aan WWD, “het zijn nog steeds de vrouwen die bepalen of iets goed is of niet. Ik steek gewoon mijn hart, ziel en al mijn energie in alles waaraan ik werk, en op die manier hebben mijn producten integriteit denk ik; omdat er zoveel energie en passie in zit. Ik denk niet dat we ooit iets perfect kunnen krijgen, maar ik geloof heel sterk in ‘je best doen’. Ik ben nog iedere dag trots op mijn werk.”

De geuren van Marc Jacobs doen het nog steeds erg goed. Lori Singer van cosmeticagigant Coty, waar de de parfums gehuisvest zijn, noteerde in 2011 alleen al een winst van 37% voor de Marc Jacobs geuren. (KS)

Dot wordt vanaf de zomers in de winkels verwacht. De lijn omvat een eau de parfum in drie verschillende maten, een body lotion en een douchegel.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content